Welkom bij dit blog. Fijn dat u meeleest. Ga zitten en maak het u gemakkelijk.

donderdag 16 april 2015

Donderdag 16 april 2015 gedicht: De halte van het ruimteschip

De halte van het ruimteschip

Ik sta te wachten
Aan de kant
Waar wachtenden behoren

Maar dan aan de overkant
Niet verwant
En wat verloren

Ik kijk naar jou
En langs je heen
En soms ook dwars doorheen

Ik zie je wel
Ik zie je niet
Waar gaan we allen heen

Ik spreek een taal
Die kinderen snappen
Simpel en oprecht

Wat ik zeg
is wat ik bedoel
Precies en heel echt

Wachtend sta ik
Naast velen
Op een ruimteschip dat komt

Excuses dame
We waren vergeten
U te brengen waar u hoort

Deze planeet is niet de uwe
U hoort hier niet te zijn
Hopelijk heeft het u niet verstoord

Vreemde planeet
Ik ga weer reizen
Naar de plek waar ik naar verlang

Dat jullie wereld
Niet de mijne was
Dat wist ik al een leven lang

Doeg wereld

© Brigitte

Geen opmerkingen: